Infiniti vás se svou formulí vrátí v čase. Něco to ale kazí

Japonské automobilce Infiniti se v našich končinách nikdy dvakrát nedařilo. Proto se také před nedávnem z českého trhu definitivně stáhla. My na ní přesto nezapomínáme. Infiniti totiž patří mezi automobilky, které čas od času představí opravdovou lahůdku.

Historie Infiniti se začala psát teprve v osmdesátých letech minulého století. I přesto, že jde o poměrně mladou automobilku, její obdiv k historickým vozům je naprosto nepopíratelný. O tom svědčí i poslední koncept Infiniti Prototype 9, který Japonci postavili speciálně pro blížící se automobilovou výstavu Pebble Beach Concours d’Elegance.

O tom, že japonský koncept vzbudí zájem veřejnosti se nedá diskutovat. Jeho vzhled vzdává hold závodním monopostům ze třicátých a čtyřicátých let minulého století. Zároveň jde o způsob, jakým se Infiniti pokusilo zhmotnit svůj obdiv k historickým vozům a zároveň lásku k moderním technologiím.

Elektromotor z Nissanu Leaf?!

Pod ručně vyráběnou karoserií vozu o délce 4 330 mm, šířce 1 820, výšce 910 mm a rozvorem náprav 2 700 mm, který jakoby z oka vypadl slavným závodním monopostům Mercedesu, které byly známy pod přezdívkou „stříbrné šípy“, ukrývá stejný elektromotor, jaký využívá nová generace Nissanu Leaf!

Ten na devatenáctipalcová kola s drátěným výpletem a uchycením pomocí centrální matice posílá výkon 120 kW a točivý moment 320 Nm. Díky tomu dokáže elektrický koncept o hmotnosti 890 kg zrychlovat z nuly na sto km/h za 5,5 sekundy a jeho maximální rychlost činí 170 km/h.

Na plný plyn jen 20 minut!

Z Nissanu Leaf si Prototype 9 vypůjčil i baterie. Sice nevíme, kolik urazí vůz při běžné jízdě na jedno nabití, zato víme, že při ostré jízdě na závodním okruhu musí fomule s designem historických strojů nabít své baterie už po dvacet minutách.